tisdag 21 maj 2013

Många Beatleslåtar har jag lagt ut här, men inte denna. Har ett lite komplicerat förhållande till Sgt Pepper-LP:n. När jag var skivsamlare, pratade alla i superlativer om denna världsförändrande skiva. När den fyllde 30 år, intervjuades kändisar om var dom befann sig när skivan släpptes. Och så fick jag plattan i julklapp, lyssnade på den - och blev totalbesviken! Det var ju inget märkvärdigt alls på den! Den enda låt jag verkligen gillade var nedanstående, men den lät ju inte på något sätt världsunik, den var 'bara' bra! Det har tagit mig många år att 'restaurera' Sgt Pepper, idag tycker jag den innehåller flera bra låtar. Men under lång tid var den här låten min enda anledning att behålla skivan... Och ska jag välja en omvälvande Beatles-LP föredrar jag de facto 'A hard day's night'!


Beatles: With a little help from my friends

http://youtu.be/E1S-Lhu4gFQ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar