söndag 3 februari 2013

Nä, nu är det dags! Efter att, med min lilla 'listbok' i handen plöjt igenom den ena sömniga discolåten efter den andra (fast några pärlor fanns det allt också), så är det läge att äntligen släppa fram Sally och killarna i Middle of the Road med paradnumret. Låten gick världen runt, och det är den värd. Jag noterade en sak precis nu när jag lyssnade mig fram till klippet med det i mitt tycke bästa ljudet: MotR är en skotsk grupp, inte engelsk. Och visst sjunger Sally lite grann 'fahr fahr away', med nästan tysk betoning? Istället för engelskans långa 'faaar away'? Eller inbillar jag mig bara höra spår av skotska högländerna? Hursomhelst, plats på scen!


Middle of the Road: Chirpy chirpy cheep cheep

http://youtu.be/CZnT1gnjexo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar