fredag 12 oktober 2012

Ni som brukar titta in här på bloggen vet vid det här laget att det är väldigt sparsmakat med svensk pop och rock. Den tidiga svenska rock 'n' rollen och sextiotalspopen bestod ju i mångt och mycket av översättningar eller covers... Åtminstone det jag känner till. De undantag jag hittat, har jag nog lagt ut här. Sedan, i början på 70-talet, kom den svenska proggen, och om den kan jag mindre än intet. Så vad kommer då den här låten ifrån? Jo, jag var på en 70-talsgala på Kristinebergs IP för ett antal år sedan, där bland andra Pugh Rogefeldt uppträdde. Har väl hört Pugh en eller annan gång på TV och inte blivit särskilt impad, men den här låten föll jag pladask för. Och nu har den förföljt mig länge nog, nu är det dax...


Pugh Rogefeldt: Dinga linga Lena

http://youtu.be/qlnzxNnHF4o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar