onsdag 21 december 2011

Nu får jag plocka fram min nästan högtidligaste röst. Denna singel har sin alldeles speciella historia. Hörde den i 'Far och flyg' på radio i januari 1987. Blev helt besatt av låten. I TIO ÅRS TID frågade jag varenda auktionsförrättare, butiksägare och mässutställare i oldiesbranschen efter denna låt. Av alla dessa hundratals personer var det tre stycken, TRE! som överhuvudtaget hade hört talas om låten. Någon trodde sig någon gång ha sett den på någon samlings-LP. Men så... en vårdag i april fanns singeln bara där, på en skivauktionslista. Givetvis såg jag till att ingen annan fick den. Det är den dyraste och förmodligen sällsyntaste skivan i min samling, men den är värd varenda krona!

Tommy Bruce: Over Suzanne

http://youtu.be/oOfK_mqn5yw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar